maanantai 15. maaliskuuta 2010

Pöllö på besök!



Lite ovanligt besök mötte mej på måndag 04:50 när jag tåffla till grisarna... Det sag shwizzzz och jag kände en luftström mot ansiktet.. Tydligen är det tufft för ugglan i vinter. När och var den har kommit in vet ingen. Vi hade storportarna öppna på söndagen då det var dags att fylla på kutterspån och halm lagret, så kanske då passa lilla vännen att komma på besök. Lite mouse-stek kanske.. På eftermiddagen var det bonden själv som tog vår gäst i sjärten och vänligt men bestämt visa vägen ut.. Själv ville ugglan inte flyga sin väg, vem skulle göra det, varmt och mat var det därinne!  (ps. pöllö=uggla)

2 kommenttia:

Biggan o Per kirjoitti...

Klart att vi ses igen. Det blir lika kul att träffas då. Jag är väldigt glad över att du till slut, trots alla motgångar, steg i land i Sverige. Bosse skötte sig väldigt bra o får jag bara in filmen på datorn, så ska jag skicka den till dig. Så himla roligt att träffa Bosse o dig igen.
Ugglan kommer säkerligen tillbaka-klart den vill vara där det är varmt. Hälsa alla.

Emma, Harry och Hilja kirjoitti...

Det var supertrevligt att träffa dig och Bosse, klart vi ses på MT:T sen. ;)

Mysigt med en uggla i stallet. Den kanske kommer tillbaka.