lauantai 25. huhtikuuta 2009

Lördag igen..

Vart har den här veckan tagit vägen??

Nu har det varit lite varmare väder efter kalla vindar som har slitit över oss. Förstås har vi husse som inte snart kan hållas i skinnet när han förbereder starten till vårbruket. Traktoren och maskinen har han fixat i toppskick och det har ju Bosse varit med och smörja (sej själv). Jag fick in en liten kelpie med hela bröstet insmörjad och garnerad med sand, snyggt sa Bosse. Bor man på en bondgård så skall man väl se ut att man grejar i alla burkarna! Fairy-diskmedel behandling blev det ju förstås.. Sedan tog vi lite beaty-bad med mandelolja-shampo på! Vilken skillnad att bada en liten kelpie eller en stor borzoi-hane som har päls till tre hundar. Eppu satt och flina på när han märkte att denna gång var det inte för honom jag tog fram alla hundshampon. Vänta bara, jag har anmälat honom på utställningar så det skall nog bli fler timmar i badrummet..

Denna vecka har vi fortsatt med små "city" promenader. T.o.m. en bil stannade oss och en helt fremmande farbro ville veta vad det var för en ras jag har! En förmiddag fick Bosse stanna på dagis hos min far undertiden som vi var och fyllde i EU-blanketter.Inga problem med det!

Varje dag tar vi och går till skogen var hundarna har möjlighet att springa fritt! Roligt är det att söka barnen som gömmer sej bakom sten och träd!

Nästa vecka firar vi valbårg med lite mjöd och munkar bakar vi också hoppas jag! Husse sitter väl i traktorhytten och tar mentalövningar om hur det skall börjas på fälten... Vi önskar alla våra vänner en riktig solig 1.maj!

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Tacka sjutton för att traktorerna är i topptrim, när Bosse är med o hjälper till.
Ha en jättebra valborg själv o akta så inte vovvarna är för nära smällarna. Nyår o valborg, det är farliga tider det för våra hundar.
Kram på er.

//Biggan

Anonyymi kirjoitti...

Näe. Det här duger inte-nu vill vi veta litet vad som händer i andra landet, hälsar Basta.