torstai 14. toukokuuta 2009

träning, träning..

Riktigt aktiva har vi varit denna vecka!

På onsdag var det första gång med i pelastushaku- gruppen. Där sökte vi "gubbar" i skogen! Kul kul kul sa Bosse! Sök är verkligen intressant! Det var ju en ny grej för mej, och gnistan tog eld genast.. Att se egen hund jobba är ju fint, kanske det var lika roligt att vara "gubbe" för andras hundar också! Gag fick en goldenretriever och en rottweiler som sökte mej i skogen. Roligt att se hur hunden tar vittring från luften och söker sej fram. Golden gick så på höga varv att hon sprang fler resor runt mej utan att märka att jag satte under granen.. De här är definitivt nogåt vi vill fortsätta med.

Torsdag var det lydnadsträning som gällde. Helt otroligt hur mottaglig han är! Man skall verkligen vara försiktig att man inte tar för svåra övningar.  Jätte sammarbetsvillig är Bosse, det fick vi beröm i dag igen. Bra knep för att få honom rak till sidan och rakt fram vid inkallning blev det också. Nu förstår jag hur jag har saknat det här att träna och "jobba" med hunden. Det här är ju inte precis vad man gör med en borzoi.. Jag är varje dag mer o mer nöjd med min lilla Bosse! Han är så god med barnen och Eppu. Leker bra med barnen boll och frisbee. 

Väckoslutet blir det städning i sommarstugan, kanske man kan älda vedbastu där, oj vad det skall bli skönt! 

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Vad kul om du börjar med sökträning. Det passar bra för kelpie. Skönt också att höra att det går bra med barnen o Bosse. Inte alltid så lätt med barn o vassa valptänder.

//Biggan